SKQS, s.r.o., Alexandra Rudnaya 23, 010 01 Žilina

Postup pri sťažnostiach / odvolaniach

 

Právo na odvolanie, sťažnosť, reklamáciu

Zákazníka má právo odvolať sa proti certifikačným záverom a rozhodnutiam SKQS do 15 dní od ich obdržania na vedenie SKQS. 

Tretia strana má právo na SKQS sa sťažovať na zákazníka SKQS vo vzťahu na certifikovaný systém manažérstva.

Zákazník má právo reklamovať, napr. postupy, procesy, finančné náklady, audítorov SKQS na vedenie SKQS.

V prípade potreby bude so zákazníkom dohodnutý mimoriadny audit na posúdenie dokumentácie, alebo postupov na mieste.

Proti rozhodnutiu certifikačného orgánu k odvolaniu, sťažnosti alebo reklamácii sa môže odosielateľ v lehote 15 dní od doručenia rozhodnutia odvolať na Správnu radu SKQS. Ďalej môže odosielateľ využiť aj ostatné zákonné prostriedky.

 

Postupy pri odvolaní, sťažnosti 

O prijatí odvolania, sťažnosti zákazníka, alebo tretej strany, informuje SKQS  sťažovateľa, zákazníka do 7 dní.

Ak je certifikačným orgánom odvolanie, sťažnosť posúdená ako neoprávnená, je sťažovateľ SKQS o tom do 20 dní písomne informovaný s uvedením dôvodov rozhodnutia.

Odvolanie, sťažnosť majú byť vybavené do 30 dní od ich prijatia, alebo v termíne dohodnutom s odosielateľom.

V prípade potreby bude so zákazníkom dohodnutý mimoriadny audit na posúdenie dokumentácie, alebo postupov na mieste.

Náklady znáša strana, ktorá prehrala spor.


Postupy pri reklamácii

Predloženú reklamáciu zákazníka na postupy, procesy, finančné náklady, audítorov a pod. prerokuje so zákazníkom vedúci certifikačného orgánu/jeho zástupca a dohodne ďalší postup. O výsledkoch informuje vedenie certifikačného orgánu.