Vo svete systému manažérstva kvality je nezhoda ako nevítaný hosť na párty, pretože narušuje atmosféru na párty, vytvára napätie medzi hosťami a môže potenciálne narušiť celkový zážitok a spokojnosť hostí.
Nezhoda sa týka každého prípadu, keď sa produkt, služba alebo proces odchyľuje od stanovených požiadaviek, noriem alebo postupov. To sa môže prejaviť rôznymi spôsobmi, napríklad: Produkty nespĺňajúce špecifikácie. Predstavte si, že dostanete košeľu s nerovnomerným prešívaním alebo telefón s nefunkčnými tlačidlami. Toto sú nezhody produktov.
Nezhody môžu mať rôzne negatívne dôsledky na organizáciu. Nezhody sa môžu prejaviť napríklad:
Nezhoda môže byť zistená na základe sťažnosti alebo reklamácie produktu, zistenia z auditu, výstupu z preskúmania systému manažérstva, výstupu z analýzy a hodnotenia dát, výstupu z merania spokojnosti zainteresovaných strán.
Analýza vzniknutej nezhody musí byť vykonávaná starostlivo, aby bola v súlade s metodikou PDCA pre riešenie problémov. Organizácia musí na takúto nezhodu reagovať a vysporiadať sa s následkami.
V ďalšom kroku je potrebné zhodnotiť potrebu prijatia opatrení na odstránenie príčin nezhody, a to z dôvodu, aby sa takáto nezhoda neopakovala alebo aby sa nevyskytla niekde inde.
Preto je potrebné:
Po vyhodnotení predchádzajúcich bodov je potrebné realizovať potrebné opatrenia a následne preskúmať efektívnosť prijatých nápravných opatrení. Pokiaľ je to nutné je dôležité aktualizovať riziká a príležitosti určené v priebehu plánovania a tiež realizovať zmeny v systéme manažérstva kvality.
Efektívnym riadením nezhôd môžu organizácie identifikovať a riešiť potenciálne problémy, zlepšiť ich celkovú kvalitu a tým minimalizovať súvisiace riziká a náklady.
Ministerstvo školstva si kladie za cieľ zhromaždiť všetky vzdelávacie inštitúcie na jednom mieste v rámci registra certifikovaných vzdelávacích inštitúcií (CVI).Čo to znamená pre vzdelávacie organizácie? Aké sú nové požiadavky na registráciu?
Zobraziť viacBezpečnosť a ochrana zdravia pri práci (BOZP) sú pre každú spoločnosť mimoriadne dôležité. Pre každú spoločnosť by mala byť bezpečnosť a ochrana zdravia zamestnancov prioritou. Norma ISO 45001 je medzinárodná norma, ktorá poskytuje rámec pre riadenie BOZP a pomáha organizáciám vytvárať bezpečné a zdravé pracovné prostredie.
Zobraziť viacV článku "Ako sa vyvíjajú normy ISO?" sa dozviete o procese vývoja noriem ISO. Tento proces zahŕňa niekoľko krokov, ako je identifikácia potreby, príprava návrhu, verejné pripomienky a prijatie normy. Normy ISO sa pravidelne aktualizujú, aby sa zohľadnili najnovšie poznatky a trendy v danej oblasti.
Zobraziť viacČastá téma v organizáciách, je ako efektívne riadiť riziká. Norma ISO 9001 vyžaduje, aby organizácie riadili svoje riziká ako súčasť svojho systému manažmentu kvality (SMK). Toto znamená, že organizácia musí identifikovať riziká a príležitosti v súvislosti s jej SMK a následne ich riadiť pomocou vhodných opatrení.
Zobraziť viac